perjantai 28. heinäkuuta 2017

Loma, loma, loma!

Meilläkin alkoi loma, viimeinkin. Osa palasi jo takaisin töihin, kun me vasta aloitettiin. Se ei meitä haitannut, koska samaan aikaan ilmat näyttivät paranevan.

Lähdimme perjantai-illaksi veneelle jo valmiiksi ja köydet irroitettiin lauantaiaamuna.

Olimme suunnitelleet olevamme sunnuntaina Verkanilla, sillä Ruotsin serkku saapui Turkuun maanantaina ja halusimme tavata heidät, ennenkuin lähdimme pidemmälle merelle.

Ensimmäisen yön vietimme seuran saaressa, jossa vanha merikotka kävi meitä tervehtimässä.

Merikotka liiteli pitkän tovin yläpuolellamme.

Seuran saaresta jatkoimme Verkanille, Paraisille, josta lähdimme seuraavana päivänä bussilla Turkuun serkkua tapaamaan. He tulivat iltalaivalla Turkuun ja treffit tehtiin ihanaan Naantaliin. Halusimme viedä veneen niin länteen kuin mahdollista, josta olisi sitten helppo aloittaa varsinainen purjehdusloma.

Naantalissa nautimme Uudessa Killassa illallista ja viivyimme siellä yhden yön. Seuraavana aamuna lähdimme yhdessä serkkuni asuntoautolla takaisin Verkanille. Saimme viettää yhdessä kauniin kesäpäivän ja lounaan ajaksi pysähdyimme Nauvoon.

Ilta Verkanilla oli upea ja satama oli ääriään myöten täynnä. Nautimme illallista yhdessä SY Hannan sitloodassa.

Matkalla näimme lehmiä meressä, he selvästi nauttivat elämästään.

Näimme myös hylkeen, joka tapitti meitä n. 15 metrin päässä kunnes viimein sukelsi.